Nieuwsbrief

23 augustus 2024

GeMEEnteLEVEN

De kerkenraad heeft in de afgelopen periode prachtige gesprekken gehad met Leon Hamelink, Anna de Kraker, Daan van der Linden en Wim Verhagen. We zijn verwonderd zoals God met een ieder van hen een weg is gegaan in het geloof. God is groot en zeer te prijzen! Daarom draagt de kerkenraad hen van harte bij de gemeente aan om in te stemmen, hen als belijdende leden te ontvangen voor God en zijn gemeente.

Wanneer je daar moeite mee hebt, dan laat je de kerkenraad dat weten ruim voor 30 augustus. Zondag 1 september zal in het teken staan van deze belijdenissen. Ook zal in die dienst de doop bediend worden aan Marijn Looij, zoon van Stefan en Roelinka. We kijken uit naar deze feestelijke zondag.

Normaal gesproken wordt op de eerste zondag van de maand ook het avondmaal gevierd, maar dat hebben we verschoven naar het gemeenteweekend van 8 september.

Corinne Melissant heeft behoorlijk last van haar rug, waardoor ze al een tijdje niet in de kerk kan komen en niet kan werken. Daarnaast zijn ook onderzoeken gaande wat wellicht te maken heeft met de rugklachten. Laten we hopen en bidden dat daar geen ernstige dingen uit voortkomen. Ook is een vriendin van Dico en Corinne zeer ernstig ziek met uitgezaaide kanker en een gebroken been, dat niet geopereerd kan worden. (Enkele gemeenteleden zullen als voormalig lid van de Grote Kerk haar ook kennen). Deze verdrietige situatie houdt hen bezig. Laten we hen gedenken in onze gebeden.

In het gezin van Mark en Semantha de Hoop is afgelopen woensdag 21 augustus een dochter geboren met de mooie naam ‘Suus’; een zusje voor Saar. Alles is goed verlopen, waar ze zeer dankbaar voor zijn. Ook dankbaarheid voor de positieve resultaten van de immuuntherapie die Mark ondergaat. Van harte gefeliciteerd met jullie Suus!  We wensen jullie veel plezier, wijsheid en bovenal liefde om haar groot te brengen en dat zij ook Jezus Christus mag leren kennen. de felicitatie is er ook voor de grootouders Arie en Hetty de Hoop met hun kleindochter.

Berichten van onze twee families “overzee”:

Lieve gemeente, Ruim twee maanden wonen, werken en leven we nu met z’n viertjes hier op het mooie en warme Curaçao. Het was een hectische tijd, met veel regelzaken, het eiland verkennen en een verhuizing van onze tijdelijke woning naar ons vaste verblijf hier op het eiland en daar proberen ons ‘thuis’ van te maken. Dat laatste begint het gelukkig ook beetje bij beetje meer te worden. We willen laten weten dat het goed met ons gaat, we enorm aan het genieten zijn maar er ook zeker soms moeilijke momenten zijn geweest. We weten dat God er bij is, in Nederland of Curaçao, Hij blijft dezelfde en is ons fundament. Een leuk weetje, we hebben uiteindelijk een huis gevonden voor de lange termijn, op loopafstand van de woning van het gezin van Koos en Evelien. Heel gezellig en fijn om bekenden in onze omgeving te hebben!  We hopen in december op familiebezoek te komen in Nederland en zullen dan zeker een dienst bij wonen.  Liefs vanuit Curaçao!  Dick, Claudia, Joy en Bodhi Wassink

Vanuit Curaçao een kleine update over ons. De tijd vliegt voorbij, dus de hoogste tijd om eens iets te laten horen. 23 juni zijn we naar Curaçao gevlogen en kwamen we na een lange, maar goede vlucht aan. We verbleven in een hotel, waar we helaas niet helemaal tevreden over waren. Veel mankementen, waardoor we besloten te vragen naar een nieuw huisje. Deze kregen we toegewezen, maar ook in dit huis was helaas van alles mis. Tot frustratie kwam onze container met spullen niet 1 juli aan, maar werd uiteindelijk pas 16 juli, waarna het ook nog een aantal weken wachten was tot de container echt voor ons huis arriveerde. Vorige week was het, na 9,5 week wachten, EINDELIJK zover. De container kwam met onze spullen. Vooral de kinderen keken erg naar dit moment uit. Zo’n lange tijd zonder speelgoed, spullen en hun eigen bed was soms een beproeving. Het toeval wil ook, dat de familie Wassink op steenworp afstand ook een huis heeft gevonden! Inmiddels hebben we het huis helemaal eigen gemaakt en beseffen we elke dag in wat voor bevoorrechte positie we zitten. Een groot huis, met eigen zwembad, het is echt fantastisch.Kerkelijk zijn we ook al een eind op weg. We hebben ons plekje gevonden bij Bida Nobo, een evangelische gemeente hier op het eiland. Het is hier mooi om te zien hoe de Curaçaoënaars gepassioneerd gemeente zijn en ons welkom heten. We wensen jullie allen Gods zegen toe. Koos, Eveline, Levi, Yinthe en Benthe Weerheijm

Volgende week vrijdagavond 30 en zaterdagmorgen 31 aug. komt de kerkenraad bij elkaar voor een zgn. ‘heidag’. We doen dat op een mooie plek in Dussen. Het gaat om teambuilding, toewijding & gebed en toerusting in de thema’s die we aankomend jaar willen bespreken.

Mocht je vermeldenswaardige feiten voor de nieuwsbrief hebben, laat het me weten (t/m vrijdag 12.00 uur in te leveren)

Anne Rienk

ZONDAG 25 augustus

De eredienst start om 11.30 uur ; de voorganger is Bertus den Toom; thema “ Je blik gericht op Jezus” nav Matt 14: 22-33)

Verjaardagen: De jarigen deze week: Daisy van Loon (26 aug) ; Marc van der Lee (27 aug); Teun Schenkel (27 aug); Ruchil Ramdas (29 aug) en Isa Boddeüs (29 aug); Allen van harte gefeliciteerd en een mooi nieuw levensjaar gewenst onder Gods zegen.

De collecte: voor de Voedselbank Gorinchem

LITURGIE 25 augustus

  1. Afkondiging en Welkom
  2. Zingen: Psalm 84 – Wat hou ik van uw huis / Opwekking – 770 Ik zal er zijn
  3. Votum en groet.
  4. Zingen; Opwekking 518 – Heer, U bent altijd bij mij (Psalm 139)
  5. Spiegelen aan de Gods leefregels
  6. Zingen; Psalmen van nu, Psalm 16 – Ik val niet uit Zijn hand
  7. Gebed
  8. Bijbellezing Matteüs 14:22-33
  9. Kindermoment: Je blik gericht op Jezus

      Zingen; Kinderopwekking 40 Je hoeft niet bang te zijn.

  1. Preek; Je blik gericht op Jezus
  2. Zingen; Opwekking 789 – Lopen Op Het Water

(aangepaste tekst: Ik ben van U, en U van mij, wordt Ik ben van U, U maakt mij vrij).

  1. Gebed & voorbeden
  2. Collecte
  3. Zegen
  4. Zingen; Opwekking 807 – God Van Licht