Jij GeMEEnteLEVEN
Deze weken neem ik (Maarten Klapwijk) de nieuwsbrief weer tijdelijk waar voor Anne.
Helaas heeft Marlinde de Vos toch moeten bedanken voor het ambt van ouderling. Voor Marlinde was er aanleiding om haar beslissing met betrekking tot het ambt te heroverwegen. Zij is tot het besluit gekomen dat het voor haar helaas nu niet mogelijk is het ambt op te pakken. De kerkenraad zal zich nu bezinnen op de ontstane situatie en kijken op welke manier we de ontstane vacature invulling kunnen geven. Op 14 juni zullen dus Marieke Schenkel als diaken en Petra van de Minkelis als Ouderling – Scriba worden bevestigd.
Begin van dit seizoen hebben we als moderamen gesproken over de periode na de zomer van 2027 als de huidige verbintenis met onze predikant Anne Rienks afloopt. Anne heeft toen aangeven ook wel eens nagedacht te hebben over verlengen waarop we afgesproken hebben daar in het voorjaar verder over te spreken. Anne heeft ons recent aangegeven open te staan om de gemeente nog een jaar te dienen (tot de zomer van 2028). Hij voelt zich erg verbonden met de NGK Gorinchem, is in goede gezondheid, heeft nog veel energie en geeft aan nog echt iets te kunnen brengen. Als kerkenraad staan we positief tegenover deze optie. Komende week is er overleg met de Taakgroep Financien en Beheer om de financiële kant goed inzichtelijk te maken. Als kerkenraad willen we dit voorstel graag aan de gemeente voorleggen, zoals het er nu naar uitziet zal er een gemeentevergadering op woensdag 17 juni plaatsvinden.
Dit weekend is het Pinksteren! Een prachtig feest, en ook een mooie mijlpaal in ons jaarthema, de uitstorting van de Heilige Geest. Aardig wat gemeenteleden zijn ook op Opwekking, een mooie tijd gewenst! Op onze instagram pagina is een mooi filmpje gedeeld. (dank trouwens voor het werk van Sharon en Julien op onze socials!)
Dit bericht op Instagram bekijken
Heb je gebedspunten voor a.s. zondag? mail deze vòòr de zaterdag naar Jantsje Jongsma, ouderling van dienst via: jantsje963@hotmail.com. En het blijft ook mogelijk om vlak voor de dienst of het gebed ook ‘spontaan’ nog gebedspunten aan te dragen.
ZONDAG 24 mei
Eredienst 11.30 uur: ds. Arjan Wilschut, het thema is: “De vrucht van het geloof”
Collectedoel: De Hoop
Jarigen deze week; Freek Scholtens, Annemarie van Laviere, Lianne Bekkink (24 mei), Benne Holwerda (25 mei). Annelie Sijbrandi (28 mei), Jeanice Stallinga en Mirjam IJsselstijn (30 mei). Alvast van harte gefeliciteerd en Gods zegen voor het nieuwe jaar!
Liturgie zondag 24 mei
ER KOMEN
Zingen: OGK gezang 132:1,3,6 Dank u voor deze nieuwe morgen
Mededelingen kerkenraad
Welkom door de voorganger
Stiltemoment
Votum, groet, Amen: alles gesproken, met gezamenlijk amen
Welkomstlied: De wind steekt op, Sela
Gebed om opening van het Woord
ER ZIJN
Zingen: Opwekking 754 Adem in ons midden
Lezen: Lucas 8:22-25, Kolossenzen 3:9b-10 en Hebreeën 11:1-12 en 32-40
Zingen: OGK gezang 103:3,4,5
Getuigenissen
Zingen: Opwekking 347 Geloofsbelijdenis
Kindermoment
Preek Pinksteren – de vrucht van het geloof
(tijdens de preek lezen uit Galaten 5:22-23 en zingen nieuw LB 841 Wat zijn de goede vruchten:1 en 2)
Stiltemoment
Zingen: nieuw LB 675 Geest van hierboven
WEER GAAN
Diaconaal moment
Gemeentemoment
Voorbeden: door Arjan en door de ouderling
Zingen: Opwekking 798 Lopen op het water
Zegen, gesproken amen
Zingen: nieuw LB 416:1,4